قطعات کامپیوتر
قطعات کامپیوتر

آشنایی با قطعات کامپیوتر و دستگاههای جانبی آن

در این پست قصد معرفی قطعات یک کامپیوتر خانگی (personal computer)  را داریم به همین منظور  پاورپوینت آشنایی با قطعات کامپیوتر و دستگاههای جانبی آن را قرار داده ایم .

بخشی از پاورپوینت آشنایی با قطعات کامپیوتر و دستگاههای جانبی آن

جعبه اصلی(Case)

کیس بعنوان بخش نگهدارنده سایر سخت افزارهای اصلی یک دستگاه بکار می رود که با توجه به نوع استفاده و نحوه قرار گیری این بخشهای عمدتا بصورت خوابیده و یا ایستاده به بازار عرضه می گردد . با توجه به اینکه منابع تغذیه ( Power ) دستگاه بر روی این جعبه نصب می گردد دارای دکمه هایی برای روشن و خاموش کردن دستگاه می باشد علاوه بر این در برخی موارد دارای فن اضافی برای خنک کردن سخت افزارهای اصلی کامپیوتر می باشد .

بورد اصلی یا Mother Board :

به قطعه ای گفته می شود که اجزاء اصلی مانند میکروپروسسور و چیپهای اصلی و شکافهای توسعه ( Slot )بر روی آن قرار دارند و سایر سخت افزارها اعم از CPU و یا کارت گرافیکی و حافظه های جانبی و … بر روی این بورد اصلی قرار می گیرند .این بورد دارای شکافهای توسعه می باشد که به آنها اسلات Slot نیز گفته می شود و بیشتر سخت افزارهای دیگر داخلی بر روی این شکافهای توسعه قرار گرفته و از طریق اتصالات داخل این شکافها با بورد اصلی ارتباط برقرار می کند در صورتی که به دقت به شکل بالا نگاه کنید خواهید دید که هر المانی محل اتصال خود را دارا می باشد.

شکافهای توسعه ( ISA – PCI – AGP – … )

محل اتصال CPU که به نام ZIF Socket معروف می باشد.

محل اتصال دیوایس های IDE که شامل هارد دیسک – سی دی درایو و …

محل اتصال منبع تغذیه اصلی دستگاه

محل اتصال حافظه RAM

محل اتصال کارت گرافیکی AGP

و بسیاری از اتصالات دیگر که ما را قادر می سازد تا سخت افزارهایمان (Device ) را به دستگاه متصل نموده و از آن استفاده نمائیم .

پردازشگر مرکزی یاCPU :

چیپ اصلی و متعلقات الکترونیکی آن می باشد که در واقع یکی از مهمترین بخشهای کامپیوتر می باشد و با توجه به
مقدار حافظه نهان آن و نیز سرعت عملکرد تعداد دستورات در واحد زمان نامگذاری می شود و بیشترین تاثیر را در سرعت و عملکرد دستگاه دارد و …

در پاورپوینت ” آشنایی با قطعات کامپیوتر و دستگاههای جانبی آن ” توضضیحات کامل ومفصلی در این مورد داده شده است شما می توانید این پاورپوینت را از لینک زیر دانلود فرمایید.

می توانید برای  دانلود همه ی پاورپوینت های سایت اینجا را کلیک کنید و برای دسترسی به بخش کامپیوتر سایت اینجا را کلیک کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: سعید ساله مقدم,
نويسنده : ...